Algemene Voorwaarden

Om een goede tandheelkundige zorg te kunnen blijven leveren hebben we een goede samenwerking met de patiënt nodig.

– Deze voorwaarden maken onderdeel uit van de tandheelkundige behandelingsovereenkomst tussen de patiënt c.q. diens wettelijke vertegenwoordiger en de tandarts c.q. diens waarnemer. De voorwaarden zijn mede van toepassing op alle uit de onderhavige overeenkomst voortvloeiende vervolgovereenkomst tussen patiënt en tandarts.

– De patiënt is verantwoordelijk voor het aandragen van de juiste NAW gegevens. (Adres, telefoonnummer, BSN, verzekeringsgegevens en email adres). Bij verhuizing dient de tandarts hiervan terstond schriftelijk of per email op de hoogte te worden gebracht. Bij verzuim kunnen de hieruit ontstane kosten, bijvoorbeeld doordat een declaratie de patiënt niet tijdig bereikt, in rekening worden gebracht.

– De patiënt of diens wettelijke vertegenwoordiger is verantwoordelijk voor het doorgeven van de gebruikte medicatie of wijzigingen in de gebruikte medicatie of gezondheidstoestand van de patiënt.

– De tandarts berekent de kosten van de behandeling ingevolge de meest actuele tarievenlijst zoals deze is vastgesteld door de KNMT. Wilt u voorafgaand aan de behandeling op de hoogte gesteld worden van de kosten, dan dient u dit aan te geven. Desgewenst kunt u dit schriftelijk ontvangen. U kunt ons niet aansprakelijk stellen voor het niet vermelden van niet verzekerde behandelkosten, daar dit een afspraak betreft tussen u en uw verzekering en wij daarbij niet als partij betrokken zijn.

– De begrotingen zijn tenzij anders vermeld, drie maanden geldig na afgifte.

_ Wij hebben geen contracten met zorgverzekeraars. Dit houdt in dat u bij sommige behandelingen minder kosten vergoedt krijgt. Vraag dit altijd bij uw zorgverzekeraar na. Het is uw eigen verantwoordelijkheid hier van op de hoogte te zijn.

– Wij doen er alles aan om te zorgen dat wij u op uw afgesproken tijd kunnen helpen. Daarom vragen wij u om 5 minuten voor aanvang van de afspraak aanwezig te zijn. Soms komt er een spoedgeval tussendoor waardoor u iets later aan de beurt bent. Dit geeft u echter geen recht om te laat op uw volgende afspraak te verschijnen. Wanneer u te laat op uw afspraak verschijnt, kunnen wij u vragen om een nieuwe afspraak te maken om de planning zo goed mogelijk gelijk te laten verlopen.

– Afspraken worden minimaal 24 uur tevoren afgezegd of verzet. Bij niet nagekomen afspraken houdt tandarts Engelbertink zich het recht voor om de voor de patiënt gereserveerde tijd bij de patiënt in rekening te brengen. Kosten hiervan zijn €25,- per 15 minuten. Bij 3x niet nakomen van de afspraak kunt u worden uitgeschreven als patiënt.

– Als patiënt dient u regelmatig te komen, wanneer u langer dan 2 jaar niet geweest bent word u als patiënt uitgeschreven. Ook na het herhaaldelijk negeren van oproepen en het vertonen van ongewenst gedrag hebben wij het recht u uit te schrijven als patiënt.

– De patiënt kan de tarieven van de tandarts inzien op www.tandartstarieven.nl of inzien in de praktijk.

– De door de patiënt gemaakte behandelafspraak word gezien als een akkoord voor begroting en prijslijst.

– Bij betalingsachterstand is de tandarts gerechtigd de verdere behandeling op te schorten, tenzij de hoogt van de betalingsachterstand en/of de aard van de behandeling zich hiertegen verzetten.

 

Algemene praktijkvoorwaarden 20-04-2016